reklama

Po Vianociach o Vianociach

Mám rada Vianoce, vždy som ich mala rada. Skrze priezor detského sveta v nich v poslednom období nachádzam nové čaro. Poznáte to určite všetci, mamy a ockovia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Mám pocit, že Vianoce čím ďalej, tým skôr začínajú. Ešte sa ani poriadne nezačne školský rok a už v obchodoch vidím predávať adventné kalendáre, čokoládové kolekcie a ozdoby na vianočný stromček. Skoré Vianoce, hoci nie v tejto komerčnej podobe, dorazili aj do nášho domova. Dcérka mala vtedy dva a pol roka. Už od polky augusta sme si doma púšťali CD s vianočnými koledami. Zbytočne som sa namáhala vysvetľovaním, že tieto pesničky sa púšťajú len cez Vianoce, keď už máme doma vianočný stromček a vonku je treskúca zima a sneh až po kolená. Samozrejme, abstrahovala som od bratislavských skoro-jarných Vianoc na blate.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jeden večer si dcérka veľmi zaujato obzerala obal CD s koledami. Je na ňom nakreslený betlehem. Na jej zvedavú otázku „Čo to je?,“ som jej začala vysvetľovať:

„To je betlehem.“

Ju, samozrejme, ako prvé zaujala hlavná postava.

„To je bábo. Asi spinká,“ povedala.

„Je to chlapček a volá sa Ježiško. Na Vianoce oslavujeme jeho narodenie.“

Pritakala mi. „Dobre.“

„A toto je jeho maminka. Volá sa Mária,“ pokračovala som v zoznamovaní sa s betlehemom.

„Mária,“ zopakovala po mne.

„A toto je jeho ocinko. Volá sa Jozef.“

Očká sa jej rozžiarili a veselo zvolala: „Áno, viem. Dedo Jozef.“

A tak sa Dedo Jozef z príbehov o Bambuľke dostal až do betlehema.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O čom tie Vianoce vlastne sú

Že Vianoce sú okrem iného aj sviatkom pokory a skromnosti, ma utvrdila Tamarka počas návštevy babky a dedka u nás.

Babka sa jej spýtala: „Tamarka, na Vianoce bude chodiť Ježiško a bude všetkým rozdávať darčeky. Aký darček má priniesť tebe?“

Tamarka sa pozrela na svoje ruky, natiahla ich smerom k babke a odpovedala: „Ja mám malé ručičky, tak asi nejaký malý. Aby sa mi zmestil do ručičky.“

...nech si reklamy vyskakujúce pomaly aj z chladničky a obchodné domy praskajúce vo švíkoch hovoria, čo chcú, drobnosti kupované s láskou a myšlienkou na obdarovaného potešia najviac.

Alexandra Cvečková

Alexandra Cvečková

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám viacero funkcií, no tou najvýznamnejšou a najzábavnejšou je nepochybne byť mamou malého, ukecaného, dievčatka. Vnímam, pozorne počúvam, čo hovorí a nestačím sa čudovať, akým nesmierne čistým zrkadlom je pre mňa a ako ma neustále učí snažiť sa byť lepšou. Milujem tú oslobodzujúcu detskú úprimnosť, otvorenosť, priamočiarosť a prostorekosť. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu